Derfor giver samarbejdet om Børnekaffe mening
Skrevet af: Sarah Asklund, marts 2021
Sammen med Børns Vilkår har vi i Circle K i snart tre år ført vores såkaldte Børnekaffe-kampagne. Det er en kampagne, som har haft til formål at hjælpe BørneTelefonen ved at indsamle og donere penge til Børns Vilkår. Det gør vi ved at sælge kaffe i kopper med et særligt Børnekaffe-design, hvor du ved hvert køb støtter med 2,50 kr. De 2,50 kr. fordobles så af Circle K, og der bliver derfor i alt doneret 5 kr. per købt Børnekaffe-kop.
Det har været en stor succes, og allerede i de første to år lykkedes det os at donere én million kroner hvert år. Indsamlingen har været med til at sikre, at BørneTelefonen kunne udvide sin åbningstid fra kl. 11 til kl. 7 om morgenen. Her på samarbejdets tredje år har vi endnu engang sikret én million kroner. Det er et resultat af vores gavmilde kunder og vores hårdtarbejdende medarbejdere samt dette unikke samarbejde.
Et meningsfuldt samarbejde
Her i kølvandet på den tredje Børnekaffe-kampagne synes vi, det giver god mening at reflektere over samarbejdet med Børns Vilkår. Derfor har vi spurgt Senior Corporate Relations Manager Sine Gadeberg om, hvorfor den her kampagne fungerer så godt, og hvorfor dette samarbejde giver så god mening. Hun fortæller:
”Partnerskabet bygger på en tillidsfuld, dynamisk og engageret relation. Vi sætter stor pris på, at Circle K er fleksibel og har forståelse for Børns Vilkårs formål og vores brand. Vi har i fællesskab skabt et udtryk og en tone of voice, som passer til begge vores brands, hvilket er meget vigtigt, når man indgår et samarbejde. Vi har med Circle K også lavet et fælles logo, hvor Circle K og Børns Vilkår står sammen – det har vi ikke gjort tidligere, men det har givet rigtig god mening i vores samarbejde og kampagne”.
Vi kan i Circle K nikke genkendende til den fælles forståelse, der har været omkring udformningen af Børnekaffe-kampagnen, hvor vi kun er blevet positivt overrasket over, hvor succesfuld samarbejdet har været.
”Vores samarbejde og kampagne har mundet ud i en konkret effekt, og det er virkelig dejligt at kunne følge. Vi har fået mange henvendelser i det nye tidsrum, og vi forventer at få flere i takt med, at flere børn bliver opmærksomme på de udvidede åbningstider. Det understreger blot, hvor taknemmelige vi er overfor Circle K’s bidrag til at øge kendskabet til BørneTelefonen med den sindssyg fede kampagne, som første år vandt Fundraisingprisen”, tilføjer Sine Gadeberg.
Samarbejdet med Børns Vilkår om Børnekaffe-kampagnen betyder meget for os – ikke mindst i vores interne kultur hos Circle K. Vi har en stærk kultur, hvor vi sammen arbejder for at kunne gøre en forskel for udsatte børn og unge. Sammen med Børns Vilkår har vi netop fået muligheden for dette – og det er vi meget stolte af.
Hvad Circle K bidrager med
Vi har i Circle K sikret en donation på mere end tre millioner kroner til Børns Vilkår – penge som på sigt skal gøre, at BørneTelefonen kan holde døgnåbent. Herudover fortæller Sine Gadeberg, hvad Circle K også har bidraget med til Børns Vilkår:
”Vi er glade for, at samarbejdet med Circle K også giver en værdi synlighedsmæssigt for Børns Vilkår. Circle K har valgt at bruge mange ressourcer på at eksponere partnerskabet og kampagnen, således at Børns Vilkårs ambitioner og indsatsområder bliver eksponeret for Circle K’s kunder, og det er jo en stor fordel”.
Du er nu ankommet til din madstation
En madstation er Circle K’s bud på, hvordan man bringer kvalitet og hyggelige rammer ind i madoplevelsen når du er på faren. Læs mere her, hvis du også vil gøre din rejse nemmere, med en unik madoplevelse på farten…
Medarbejderfortælling Rikke Larsen
Som distriktschef hos Circle K skal du kunne holde mange bolde i luften. Det kan Rikke, og hendes hverdag kan du læse mere om her, hvor hun deler sin personlige fortælling om hendes daglige opgaver, og hvorfor hun elsker at arbejde hos Circle K…
Vi er klar til grønnere privattransport
Er du ligesom Circle K også klar til en grønnere privattransport? Så læs med her, hvor Circle K præsenterer sin treenighed af klimavenlige, CO2-reducerende og innovative, alternative drivmidler, der bidrager til den grønne omstilling af privatbilisme